Web Toolbar by Wibiya

duminică, 25 august 2013

Workshop culinar: ce înveţi de la un TopChef (by Cosmin Dragomir)

Va amintiti de concursul pe care l-am organizat? Astazi am bucuria sa postez articolul castigatorului acestuia Cosmin Dragomir de la ziarul Ring precum si aceste minunate poze pe care mi le-a trimis.
Multumesc mult Cosmin.
Workshop culinar: ce înveţi de la un TopChef
Primul Summer Culinary Workshop organizat de StarChefs l-a avut în prim plan pe Johnny Şuşală. Iar dacă chefii din România ar fi ca Johnny Şuşală am avea, sigur, o viaţă mai bună. Este un bucătar excelent şi pe deasupra şi o persoană delicioasă: fără fiţe, fără inhibiţii, cheful ne-a arătat, ne-a explicat,  toate mişcările. În plus, a răspuns la toate întrebările (ale mele cu siguranţă) de novice. Sunt un amator de bucătăreli, nici măcar un bucătar amator.


Ideea acestor workshopuri este excelentă. E ca şi cum ţi-ai închiria un chef la tine în bucătărie! Başca, îl întrebi toate „tâmpeniile” de genul: cum gătim corect sparanghelul sau de ce piureul lui de morcovi e aşa cremos fără să se uite chiorâş la tine. Faptul că organizatorii reuşesc să scoată chefii de sub hote şi să îi servească pe tavă consumatorilor de informaţii gastronomice este o iniţiativă aplaudabilă. Până acum puţin timp, chefii stăteau ascunşi „la cratiţă” iar noi transmiteam complimente prin intermediari.  E greu şi pentru ei – expulzaţi din carapace şi trimişi la slowcooking în faţa publicului: trebuie să fie pedagogi dar şi joviali, comunicativi, charismatici. Însă poate aşa o să învăţăm să ne alegem restaurantul după cheful de acolo nu după numele locaţiei.


O astfel de întâlnire îţi poate scoate de ţâţâni bucătărealea pe care o practici în confortul casei tale. În două ore petrecute cu ei înveţi că gătitul pieptului de raţă este foarte simplu, descoperi că noile gadgeturi te ajută să afumi pe loc mozarella cu aromă de lemn de măr, caşti ochii la  metoda sous vide sau constaţi că pepenele roşu completează savoarea unei salate uşoare.
Al doilea workshop, din păcate nu am avut cum să ajung la el, a fost centrat roşiile de la CAP Gubărneşti şi bucătăria moleculară. Gazda: Chef Răzvan Alexandru. Următorul are loc vineri la Osho Primăverii unde Chef Iosif Ştefănescu ne va vorbi despre carnea de vită.
La final două mulţumiri: Laurenţiu Mata Tănase, organizator şi Cerasela Badr El-Din cea care m-a ajutat să ajung acolo.

2 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, multe bunatati. Mi-am dorit tare mult sa fiu acolo. Multumesc mult pentru vizita.

      Ștergere