Web Toolbar by Wibiya

vineri, 27 iunie 2014

Gatiti cu iaurt


 
Consumul  de iaurt este un obicei alimentar sanatos ce ar putea fi introdus cu usurinta si fara costuri mari in dieta noastra. Rasfoid sit-ul Danone am aflat un lucru care m-a facut sa scriu acest articol. Stiati ca suntem pe ultimul loc la nivel european din perspectiva consumului de iaurt?


Ei bine eu am fost tare uimita pentru ca nu cred ca sunt singura care isi aminteste de vacantele petrecute la bunici, de diminetile cu miros de paine calda, de gustul mamaligii cu iaurt sau smantana, de cana cu lapte proaspat care nu lipsea niciodata de la micul dejun, si toate astea in conditiile in care nici strabunica si nici bunica mea, pentru ca la ele imi petreceam vacantele, nu cresteau vaci. Aceste obiceiuri le am si acum si le transmit copiilor mei. Nu ne lipseste iaurtul si laptele  pentru ca contin proteine valoroase si calciu, alaturi de alte minerale si vitamine necesare pentru crestere si sanatate. Poate ca o sa va para ciudat dar in familia mea, pe langa branza si smantana, se consuma aproape 7 kg de iaurt si 20 de litri de lapte pe saptamana la 6 persoane pentru ca soacrei mele ii dau un fel de lapte praf cu foarte multe proteine si vitamine, creat pentru persoane bolnave care refuza sa manance normal.
Daca nu va place iaurtul sa stiti ca il puteti folosi si la gatit pentru ca poate da un gust distinctiv, o textura cremoasa unei game largi de feluri de mancare. Cu iaurt puteti prepara diferite feluri de mancare si dulciuri de la combinatii simple de iaurt și fructe, pana la preparate mai complicate. Daca veti da o cautare pe blog dupa cuvantul iaurt veti gasi cateva retete unde l-am folosit.
Indiferent de ceea ce vreti sa faceti, iata doar câteva sfaturi de care ar trebui sa tineti seama atunci cand gătiti cu iaurt:
 
■ Iaurtul poate fi folosit in sosuri si dressing-uri, ca un inlocuitor pentru maioneza sau smantana, în cantitati egale, pentru a reduce caloriile si grasimea.

■ poate fi folosit la marinarea carnii; aciditatea ridicată facand-o mai frageda.
■ nu adaugati niciodata iaurt direct in ceva care fierbe sau care are o temperatura mai mare de aproximativ 50° C pentru ca bacteriile benefice vor fi distruse. Atunci cand vreti sa adaugati iaurt, amestecati cateva linguri de mancare fierbinte în iaurt, încalzindu-l treptat. Apoi se amesteca iaurtul încalzit în amestecul fierbinte. Adaugati iaurt aproape de sfarsitul procesului de gatire.
■ iaurtul face prajiturile mult mai pufoase si le lasa mai insiropate. Chiar daca nu veti primi beneficiile de sanatate ale bacteriilor, atunci cand adaugati iaurt prajiturilor, acesta va oferi în continuare elemente nutritive valoroase, cum ar fi calciu si proteine. Folosind iaurt ca un inlocuitor pentru laptele batut, smantana sau unt veti reduce substantial continutul de calorii si grasimi al produselor pe care le preparati. Iaurtul congelat, folosit in multe rețete pentru desert, nu dauneaza bacteriilor.
■ incalzirea prea rapida a iaurtului poate provoca taierea acestuia. Puteti evita asta lasand iaurtul la temperatura camerei inainte de al adauga la amestecuri calde.
■ pentru a îngrosa sosuri, adaugati un pic de amidon sau faina (1 sau 2 linguri la o cana de iaurt), amestecate cu apă rece.
■ evitati utilizarea ustensilelor din aluminiu atunci cand gatiti cu iaurt, aciditatea acestuia poate reactiona negativ cu aluminiu.

Sfatul meu, daca nu va place sa il mancati asa cum este el, gatiti cu iaurt. Vei fi incantati de rezultatele pe care le obtineti adaugand acest minunat aliment preparatelor pe care le faceti, iar consumul zilnic de iaurt contribuie la asigurarea unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate, în toate etapele vieţii. Daca nu v-am convins iata o ilustratie a beneficiilor iaurtului.


 Daca stiti si alte sfaturi sau beneficii ale iaurtului nu ezitati sa lasati un comentariu, in felul acesta toti vom invata cate ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu