Web Toolbar by Wibiya

joi, 12 septembrie 2013

Orez egiptean

 
 
In bucataria araba orezul este folosit in aproape toate felurile de mancare. Daca nu este utilizat in mancarea propriuzisa atunci il veti gasi servit ca si garnitura inlocuid painea. In Egipt orezul preparat in acest fel este servit in fiecare zi cu orice fel de mancare de legume sau carne.

In araba se numeste "roz bil shaghria" , sper sa fi scris corect pentru ca desi am cativa ani buni de cand sunt casatorita cu un arab nu stiu sa vorbesc prea bine limba lor. Dar sa revin la orezul meu :) Sincer este foarte bun, merita sa-l incercati. Nu va indemn sa-l faceti in fiecare zi ca ei, pentru ca veti ajunge ca mine sa urati sa gatiti orez, dar din cand in cand chiar merita. Cand am fost acasa prima data dupa ce am plecat din Romania le-am gatit parintilor mei acest orez. Le-a placut tare mult, tatal meu m-a rugat sa-l invat si pe el cum sa-l faca pentru ca mama nu se da in vant dupa orez asa ca nu gateste (cred ca o mostenesc pentru ca nici eu nu prea il mananc, poate o data pe luna), iar tata cand are pofta isi face singur. Sa nu va mai tin de vorba si sa va dau reteta.
 
Ingrediente:
 
1 cana orez alb cu bob rotund
1/2 cana vermicelli
1 lingura de unt clarificat (eu am folosit aici unt normal sa va arat ca e OK daca nu aveti unt clarificat)
2 cani apa
1 praf de sare
 
 
 
Preparare:
 
Intr-o cratita puneti untul si fideaua si prajiti la foc mic, amestecand mereu, pana cand aceasta devine maro aurie.
 
 
 
Aveti grija sa nu o ardeti pentru ca se poate intampla intr-o clipa.
 
 
 
Se adauga apoi cele doua cani cu apa (folositi acelasi fel de cana cand masurati ingredientele) si se lasa sa dea in clocot. Eu prefer sa adaug apa fierbinte pentru ca apa rece cand vine in contact cu cratita incinsa produce aburi si va puteti arde.
 
 
 
Cand a dat primul clocot adaugati orezul pe care l-ati spalat in cateva ape pana cand apa de clatire a iesit clara. Se amesteca bine pentru ca fideaua sa se distribuie uniform si se acopera.
 
 
 
Se lasa la foc mic pentru 20-30 minute fara a scoate capacul. Daca folositi un aragaz pe gaz puneti sub cratita o tabla. In felul acesta caldura va fi distribuita uniform si nimic nu se va arde.
 
Sper sa il incercati si va astept cu pareri. Simplu si bun, nu-i asa? :)
 
Pofta buna!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu