Web Toolbar by Wibiya

miercuri, 4 decembrie 2013

Chiftelute cu mar, mozzarella si sos manchurian

 
Cu totii facem chiftelute pentru aperitivul unei mese festive, dar ce ar fi daca ati incerca o varianta mai neobisnuita. Iata ce va propun eu, dar sa stiti ca ideea nu imi apartine. Aceste chiftelute umplute cu mar si mozzarella au fost propuse de Pansy pentru provocarea sarata a Bucatarului Curajos. Daca veti citi reteta veti vedea ca i-am adus mici modificari.

 
Ingrediente:
 
Pentru chiftelute
 
500 g carne tocata 
2 linguri de pesmet
un ou
o ceapa tocata marunt
un catel de usturoi zdrobit
2 mere
o lingurita de hrean ras
un varf de cutit scortisoara
sucul de la jumatate de lamaie 
1 lingurita coriandru macinat
sare si piper dupa gust
2 bilute de mozzarella taiate cubulete
 
Pentru sos
 
3 linguri amidon amestecate cu 1/2 cana de apa
2 linguri otet
1 lingura zahar brun
2 linguri soya sos
1/2 cana pasta de rosii
2 linguri tulpina de telina tocate marunt
2 cani cu apa
 
seminte de susan pentru decor
 
Preparare
 
Se prepara sosul amestecand toate ingredientele pe care le lasam sa fiarba pana cand capata consistenta unui sos.
 
Se taie merele cubulete si se amesteca cu zeama de lamaie, scortisoara si hreanul ras. Carnea tocata se amesteca cu restul ingredientelor si se potriveste de sare si piper. Se formeaza bilute, care se aplatizeaza usor, iar in mijlocul lor se pune o bucatica de mar si un cubulet de mozzarella, apoi se formeaza chifteluta in jurul umpluturii.
 
 
Se prajesc in ulei incins si se scot pe prosop de hartie ca sa indepartam excesul de grasime.
Pentru ca nu mai facusem o astfel de varianta nu am rezistat pana la final si am mancat-o pe prima. Mi-a placut mult, sunt foarte aromate.
 
 
Se dau prin sos si se presara cu seminte de susan. Se servesc calde sau reci, sunt bune oricum.
 
Sper sa incercati si sa va placa varianta aceasta de chiftelute cu mar, mozzarella si sos Manchurian.
 
Pofta buna!
 

2 comentarii: