Web Toolbar by Wibiya

joi, 22 ianuarie 2015

Clatite clasice



Azi am gasit un comentariu la reteta mea de clatite cu ciocolata inghetata si capsuni care imi cerea o reteta de clatite clasice. Draga Georgi pentru tine si pentru alti cititori ai mei care vor sa stie cum fac eu clatitele iata reteta.
De obicei nu masor ingredientele, dar azi, ca sa va ajut am masurat totul. Oricum reteta de clatite este foarte flexibila, daca nu aveti suficiente oua, puteti pune mai putine, daca nu aveti suficient lapte puteti inlocui cu apa minerala diferenta, sau invers. Puteti folosi doar apa, puteti folosi chiar lapte batut sau un amestec din iaurt si lapte, orice aveti la indemana. Le puiuteti aroma cu vanilie, rom sau coaja rasa de portocale sau lamaie, puteti pune chiar si 1-3 lingurite de zahar in compozitie daca faceti clatite cu umplutura dulce. Eu prefer sa nu pun zahar in compozitie. Aluatul de clatite trebuie sa aiba consistenta smantanii lichide pentru frisca, daca doriti clatite subtiri sau potin mai groasa, daca va plac clatitele mai groase. Eu le prefer subtiri asa ca reteta mea este pentru clatite subtiri. Le puteti umple cu orice fel de gem sau dulceata preferati, cu ciocolata, cu branza dulce si stafide sau cu miere, ori le puteti face umplutura sarata. Depinde de gusturile voastre.



Ingrediente:

2 oua
200 g faina
200 ml lapte
150-200 ml club soda sau apa minerala
1 lingurita extract de vanilie
un praf de sare
ulei pentru prajit


Preparare:

Puneti faina cernuta cu praful de sare intr-un castron incapator. Adaugati ouale batute putin cu furculita si laptele. Amestecati pana se incorporeaza toata faina. Apoi putin cate putin, amestecand energic sa nu se formeze cocoloase, adaugati club soda sau apa minerala pana obtineti consistenta dorita. 
Eu las compozitia pentru 15 minute la frigider apoi o amestec din nou si trec la  coacerea clatitelor.
Intr-o tigaie teflonata, incinsa, pun o lingurita de ulei apoi cu un servetel il imprastii pe toata suprafata (puteti pune uleiul si cu ajutorul unei pensule). Pun un polonic de lapte sau mai mult, depinde de marimea tigaii, din compozitie si rasucesc tigaia pana cand aluatul, care trebuie sa fie intr-un strat subtire, se imprastie uniform. Se lasa la foc mediu pana cand suprafata calatitei devine opaca, iar marginile se desprind de tigaie. In acest moment clatita se intoarce pe partea cealalta cu o spatula de lemn sau teflon. Se lasa si partea cealalta a clatitei sa se coaca putin apoi se pune pe o farfurie si se continua in acelasi fel pana la terminarea compozitiei. 
Se umplu clatitele dupa preferinta si se servesc calde. Daca va mai raman se acopera cu o folie de plastic sau se pune farfuria intr-o punga pentru ca altfel se usuca si nu mai sunt la fel de bune. Mie imi plac si reci de la figider, dar nu le pun niciodata neacoperite. 

Enjoy!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu