Web Toolbar by Wibiya

marți, 29 aprilie 2014

Supa de vita cu ghimbir si taitei de casa


Daca va mai amintiti la inceputul lunii am lansat o provocare . Deschideam o cutie imaginara unde gaseam niste ingrediente cu care trebuia sa gatim ceva. Pentru ca eu sunt gazda primei editii am fost si prima care am propus ingredientele. Si pentru ca nu prea am eu retete de supe pe blog m-am gandit sa fac o supa. Asadar iata raspunsul meu la provocare.


Ingrediente: (4 portii)
 
pentru supa
 
1 kg carne de vita cu os
2 cepe potrivite
un bat de scortisoara
1 lingura anason stelat
1 lingurita de piper boabe
2 l de apa
 
pentru a finaliza supa (ingrediente pentru o portie)
 
taitei de casa fara ou
1/2 lingurita ghimbir tocat marunt
1/2 lingurita usturoi pisat
1 lingurita soia sos
1 lingura coriandru proaspat
1 lingura ceapa tocata marunt (preferabil ceapa verde- eu nu am avut) 
1 lingura ulei de masline


optional (ingrediente pentru o portie)- daca va place gustul dulce, iute si acrisor
 
1/2 lingurita miere
1 lingura suc de lamaie
 
Ingrediente taitei de casa fara ou
 
180 g faina
110 g apa calduta
2 g sare
1 g bicarbonat de sodiu
6 g ulei
 
Preparare taitei:
 
Amestecati toate ingredientele pana obtineti u aluat elastic si nu foarte tare dar nici lipicios. Ca sa faceti taiteii priviti video-ul urmator. Daca nu va incumetati intindeti o foale subtire si taiati cu un cutit taitei de dimensiunea dorita.



Fierbeti apoi taiteii in multa apa cu sare, clocotita, pentru aproximativ 10 minute. Adaugati taiteii doar cand apa fierbe foarte tare si amestecati imediat dupa ce i-ati pus. Cand s-au fiert transferatii in supa si serviti.
 
Cum pregatiti supa de vita.
 
Intr-o cratita puneti carnea de vita si adaugati apa rece pana o acoperiti. Dati un clocot apoi scoateti carnea, clatiti-o bine cu apa rece si transferati-o in alta oala sau in aceeasi dar dupa ce goliti prima apa si o spalati si puneti cei 2 l de apa. Adaugati restul ingredientelor pentru supa si fierbeti la foc mic pana carnea este frageda. Daca vi se pare ca a ramas prea putina apa mai adaugati si dati din nou in clocot. Daca fierbeti la foc foarte mic ar trebui sa ramana destul pentru patru portii.
Cand carnea este gata strecurati supa. Taiati apoi carnea bucatele de marimea unui deget.
Treceti apoi la finalizarea supei de vita cu ghimbir si taitei de casa. In fiecare farfurie puneti 2 polonice de supa, cativa taitei fierti, ghimbir, usturoi, soia sos, coriandru, ceapa si ulei de masline adica toate ingredientele folosite la finalizarea supei.
Optional, cum am mai spus, daca va place gustul dulce, iute si acrisor adaugati si ingredientele obtionale.
 
Sper sa va placa supa de vita cu ghimbir si taitei de casa.
 
Enjoy!

Va astept sa imi spuneti daca ati incercat sa faceti taiteii ca in filmuletul de pe YouTube :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu