Web Toolbar by Wibiya

duminică, 1 februarie 2015

Nasi goreng


Nasi Goreng este doar un nume exotic pentru orez prajit (Fried Rice), dar este uimitor cat de diferita este aroma acestui fel de mancare indonezian. Se poate face in sute de feluri, principalele ingrediente fiind orez și Kecap Manis, sos de soia dulce. Daca nu gasi in magazine, substituiti cu 3 linguri sos de soia amestecate cu 2 linguri miere. Pentru ca Nasi Goreng sa fie cu adevarat bun orezul ar trebui sa fie fiert cu 3-4 ore sau chiar o zi inainte de a fi gatit, astfel incat sa aiba timp sa se raceasca.

Cum in ianuarie eu am fost cea care a propus ingredientele provocarii Cutia Misterelor nu puteam sa lipsesc si am facut acest orez minunat din resturi de mancare(ingredientul vedeta al cutiei). Am folosit mix de legume fierte pe aburi ce mi-au ramas de la garnitura unei fripturi, fructe de mare facute la wok si niste orez jasmine pe care l-am avut cu fructele de mare si peste. Daca nu aveti resturi de mancare puteti prepara nasi goreng cu orice aveti prin casa eu vreau doar sa va dau un exemplu de cum puteti folosii ceea ce va ramane de pe o zi pe alta, iar aceasta reteta este una care se adapteaza foarte usor.

Ingrediente (4 persoane):
 
3 cani orez jasmine fiert
2 cani fructe de mare
1 cana mix de legume
5 oua
4 linguri ulei
1 ceapa tocata marunt
4 catei de usturoi tocati marunt
4-5 linguri sos de soia dulce (Kecap Manis)
1-2 ardei iuti tocati marunt
sucul de la o lamaie
cateva frunze de coriandru
sare si piper pentru gust


Preparare:
 
Cu o furculita rasfoiti orezul ca sa nu se adune in momentul parajirii. Intr-un wok puneti uleiul, ceapa si usturoiul si caliti putin. Se adauga ardeiul iute si un ou batut ca pentru omleta. Se amesteca energic pentru a sparge omleta. Se pun legumele si se mai amesteca cateva minute.
 

Se adauga fructele de mare si se amesteca bine ca sa se intreptrunda. Aveti grija sa nu gatiti prea mult fructele de mare.


Se adauga orezul si se amesteca pentru a combina cu restul ingredientelor. Se pune sosul de soia dulce si sucul de lamaie. Se amesteca din nou ca sa se combine.


In acest timp intr-o tigaie se fac oua ochiuri, cate unul de persoana si se pun separate pe o farfurie. Cand orezul este gata se serveste decorat cu creveti, oua ochiuri, ceapa verde, castraveti si rosii sau il puteti lasa asa simplu ca mine. Eu am scos crevetii din amestecul de fructe de mare si i-am folosit pentru decor. Se mai poate servi alaturi de crackers din creveti prajiti, pui satay si sos de arahide.
Este o bunatate de orez care sigur va va place.
 
Enjoy!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu