Web Toolbar by Wibiya

miercuri, 24 aprilie 2013

Arancini cu iz oriental (chiftelute din orez)


Desi cam tarziu m-am decis pe ultima suta de metrii sa accept provocarea lansata de Bonduelle si Retete ca la Mama. Si pentru ca acest concurs se desfasoara sub sloganul Bonduelle Zi de Zi Inspirelle - Fii Trendy in Bucatarie, un fusion-arancini ar fi potrivit. M-am decis sa fac clasicul arancini cu o umplutura din legume in stil indian.
Pentru aceasta reteta am folosit mazare Bonduelle precum si cateva condimente mai putin folosite in bucataria romaneasca, chimion, coriandru macinat, frunze de coriandru proaspat, turmeric (curcuma) si ghimbir.
Ingredientele principale ale acestei retete sunt foarte usor de gasit in camara oricaruia dintre noi (mazare, cartofi, faina, orez, ceapa)






Ingrediente(pentru 4 portii):

O sa incep cu ingredientele pe care le-am folosit la prepararea chiftelutei din orez:

 
 
o cana orez (pe care l-am fiert si l-am scurs de apa)
un varf de lingurita turmeric pe care l-am dizolvat in putin lapte
2 galbenusuri de ou
1/2 legatura coriandru proaspat
2 linguri branza mozzarella rasa
sare dupa gust
 




Pentru umplutura aveti nevoie de:
 
3 cartofi potriviti fierti si taiati cubulete
1/2 legatura coriandru proaspat
1 cana mazare Bonduelle
o ceapa potrivita tocata marunt
o mana de branza mozzarella taiata cubulete sau fasi
1 lingurita praf de usturoi
1 lingurita praf de ghimbir
un varf de lingurita boia de ardei iute
o lingura coriandru macinat
o lingurita seminte de chimion
4 linguri ulei sau unt, margarina
sare dupa gust
 
Mai aveti nevoie de :
 
2 albusuri de ou amestecate putin cu o furculita
faina
pesmet
sare si piper pentru gust
 
Preparare
 
Mai intai pregatim chiftelutele din orez. Cum am spus am fiert o cana de orez, l-am scurs de apa si l-am amestecat cu doua galbenusuri, turmeric, frunze de coriandru proaspat tocat marunt, sarea si cele doua linguri de branza mozzarella. Am amestecat cu o lingura pana a devenit ca o pasta.
 
 
Am trecut apoi la prepararea umpluturii.
Se pune untul sau ceea ce doriti sa folositi intr-o tigaie, iar cand s-a incins se adauga semintele de chimion care se prajesc pentru 1-2 minute amestecand continuu. Se adauga ceapa si se mai tine pe foc pana ce aceasta devine transparenta. Adaugati apoi mazarea, care daca este congelata lasati-o cateva minute pe foc apoi adaugati restul condimentelor, cartofii impreuna cu frunzele de coriandru si potriviti de sare. Tineti amestecul pe foc timp de 5 minute amestecand continuu. La sfarsit adaugati mozzarella. Lasati-l putin la racit inainte de a fi folosit.
 
 
 
Trecem apoi la prepararea chiftelutelor.  Luati portii egale din orez (mie mi-au iesit 8) pe care le faceti ca niste discuri in mijlocul carora puneti umplutura.
 
 
 
Modelati apoi discul in jurul umpluturii si datii forma dorita (bilute, forma de para sau le dati forma clasica a chiftelelor noastre).
 
 
 
Se dau apoi prin faina, in care am adaugat sare si piper, albus de ou si la sfarsit prin pesmet. Se prajesc in baie de ulei pana capata o culoare aurie.
Desi pare complicat sa stiti ca nu este deloc asa. Sunt foarte usor de facut, iar servite cu un sos clasic de rosii sunt o cina perfecta.
 
 
 
 
Pofta buna!
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu