Web Toolbar by Wibiya

joi, 6 februarie 2014

Fursecuri cu faina de migdale


Aceste fursecuri delicioase sunt rezultatul unui esec. Am vrut sa raspund provocarii lansate de Kadia pentru Bucatarul Curajos de luna trecuta si sa fac pentru prima data macarons. Din pacate am facut o gresala, pe care nu ar fi trebuit sa o fac, si totul s-a transformat in altceva. Asa ca am mai adaugat ceva la reteta originala si a iesit ceea ce vedeti.

 
Ingrediente:
 
150 g faina de migdale
180 g zahar pudra
100 g albusuri de ou invechite (se separa albusurile, se acopera recipientul in cale le pastram cu servetel de bucatarie si se tin in frigider 24 ore)
3-4 picaturi de lamaie
35 g zahar tos foarte fin
un praf de sare
 
Preparare:
 
Se amesteca faina de migdale cu zaharul pudra (este bine sa folositi zahar pudra cumparat) si se pune intr-un tocator electric si se dau cateva pulsiri pana cand faina de mibdale devine foarte fina. Se cerne apoi pentru a elimina toate cocoloasele.



Se bat albusurile, scoase din frigider si lasate cateva ore sa ajunga la temperatura camerei, spuma impreuna cu praful de sare si picaturile de lamaie. Cand ajung in starea de "soft peak"


se adauga gradual zaharul si se bat in continuare pana ajung in starea "stiff peak".


Se incorporeza gradual amestecul de faina de migdale si zahar pudra in albusuri si cu ajutorul unui pos se formeaza discuri de 3-4 cm care se lasa 45-60 min sa prinda coaja apoi se coc in cuptorul (eu am folosit un cuptor cu ventilatie) preancalzit la 160C pentru 15-16 min. Daca le coaceti in cuptor cu gaz trebuiesc lasate pana capata o culoare usor aurie.


Se lasa sa se raceasca, apoi se scot si se pot umple cu orice crema, dupa preferinte, sau se pot servi simpli.
Desi nu sunt macarons, pentru ca am marit cantitatea de faina de migdale, au un gust foarte fin si o textura crocanta, asa ca va invit sa incercati fursecuri cu faina de migdale.
 
Enjoy!

20 de comentarii:

  1. Cu siguranta am sa probez si eu ..arata fenomenal

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga mea, nu doar arata fenomenal sunt si bune.

      Ștergere
  2. Mi-e așa o poftă! Mulțumesc pentru participare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Kadia. Mi-am dorit mult sa imi reuseasca reteta. Din pacate nu am fost suficient de atenta si a iesit altceva. Ma bucur insa ca au fost delicioase.

      Ștergere
  3. arata,fenomenal,dar pt cei care nu vor sa se ingrase.. e cam naspa!

    RăspundețiȘtergere
  4. 100 g de albusuri...cate oua inseamna?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita. Eu am avut 3 oua mari care au avut fix 104g.

      Ștergere
  5. albusurile trebuie neaparat sa le las la invechit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu. Eu am intentionat sa fac macarons iar reteta cerea albusuri invechite. Pentru aceste fursecuri e suficient sa scoti ouale din frigider si sa le lasi sa ajunga la temperatura camerei. Se vor bate foarte bine. Multumesc pentru vizita.

      Ștergere
  6. am facut si eu reteta ! :) data viitoare cand o voi face voi pune mult mai putin zahar......sunt buni , dar fff dulci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru feedback. Tinand cont ca reteta de baza este de macarons sunt intradevar dulci. Imi doresc sa incerci si alte retete.

      Ștergere