Web Toolbar by Wibiya

luni, 4 august 2014

Mamaliguta cu branza si oua in sos de rosii


Daca ctiti frecvent blogul meu probabil stiti ca m-am plans ca nu gasesc in Abu Dhabi malai si tare mult imi doresc sa mananc o mamaliga si ca sa-mi satisfac pofta am facut niste tarte din mamaliga cu branza brie  unde am folosit porumb congelat. Din fericire acum 2-3 luni un supermarket de aici a avut o luna dedicata produselor fabricate in Marea Britanie. Atunci am gasit malai si am cumparat vreo 15 pungi de 500g, as fi cumparat mai mult dar a fost tare scump aproxmativ 9 lei punga. Nu cred ca trebuie sa va mai spun ca au fost cateva saptamani cand mi-am facut mamaliga zilnic. Din fericire mai am cateva pungi si am preparat aceasta reteta inspirata de Kadia si mamaliguta cu branza pe care am gasit-o pe blogul ei, In jurul Kadiei , pe care va invit sa-l cititi daca nu il stiati pana acum.
Iata reteta in varianta mea.


Ingrediente: (2 portii)
 
100 g malai
500 ml apa
o lingura unt
200 g branza rasa gruyere
2-4 oua
3 linguri ulei de masline
o ceapa tocata marunt
1 lingura pasta de ardei rosu
1 catel de usturoi
1/2 lingurita chimion macinat
1/2 lingurita boia dulce
o conserva de rosii in bulion
sare si piper dupa gust
patrunjel verde pentru decor
 
Preparare:
 
Ca sa preparati mamaliga puneti apa la fiert impreuna cu putina sare. Cand clocoteste adaugati malaiul in ploaie si amestecati continuu, timp de 2-3 minute, ca sa nu se formeze cocoloase. La final am amestecat untul si branza rasa.
Ca sa preparati ouale in sos de rosii (in bucataria araba acest fel de mancare se numeste shakshuka) se pune uleiul intr-o tigaie, se adauga ceapa tocata si se caleste pentru cateva minute. Se pune apoi usturoiul pisat si pasta de ardei rosu. Se amesteca bine si se pun condimentele (chimionul si boiaua dulce). Se toarna apoi rosiile in bulion pe care le-ati tocati marunt sau le-ati dat prin blender pana cand au devenit piure. Se pune sare si piper dupa gust si se lasa pe foc pana cand sosul se ingroase. Se sparg apoi ouale si se pun intregi peste sos. Se dau la cuptor, incins in prealabil, pentru 7-10 minute sau pana cand albusul s-a copt.
Se pun ouale cu sos peste mamaliga si se servesc fierbinti. Daca doriti puneti cateva fire de patrunjel verde tocat peste oua.  Este bine sa faceti mamaliga in timp ce ouale cu sosul de rosii sunt in cuptor.  
Sper ca v-am facut pofta si faceti si voi reteta mea de mamaliguta cu branza si oua in sos de rosii.
 
Enjoy!



Aceasta reteta face parte din seria retetelor pregatite pentru Provocarea secreta gazduita luna asta de Geta (Pansy's recipes).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu