Web Toolbar by Wibiya

miercuri, 26 martie 2014

Prajitura cu crema de mascarpone si caise uscate


Provocarea Bucatarul Curajos al acestei luni a venit cu o propunere duce din partea lui Pansy (Retetele panselutei), un desert racoritor cu crema de mascarpone si mango. Eu am schimbat putin inlocuind blatul de piscoturi cu un blat din biscuiti si mango cu caise uscate. Daca vreti sa vedeti reteta originala, o gasiti aici. Iata varianta mea.



Ingrediente:

pentru blat:

300 g biscuiti simpli
2 linguri miere
75 g unt la temperatura camerei
coaja rasa de la o lamaie verde

pentru crema:

500 g caise uscate
500 ml apa
40 g gelatina
250 g mascarpone
250g smantana fermentata
125 g zahar

pentru decor:

4 jumatati de piersici in compot
cateva frunzulite de menta proaspata



Preparare:

Sfaramati biscuitii cu ajutorul unui tocator electric. Amestecati biscuitii cu unt, miere si coaja de lamaie pana cand untul se incorporeaza bine in biscuiti. Puneti totul in forma pe care ati ales sa o folositi(eu am folosit un vas de iena cu dimensiunile de 15x25 cm pe care l-am imbracat in folie de plastic sa imi fie usor sa scot prajitura cand este gata) si presati bine cu mana sau cu o lingura.


Caisele uscate care au fost puse la inmuiat peste noapte in cei 500 ml apa, se pun intr-un blender si se mixeaza bine adaugandu-se treptat apa in care au stat la inmuiat pana cand se transforma in piure(este posibil sa nu folositi toata apa asa ca adaugati putin cate putin).

 
Luati 2-3 linguri din piureul de caise si puneti-l pe foc intr-o craticioara impreuna cu zaharul. Cand este cald, nu fierbinte, iar zaharul s-a topit adaugati gelatina care a fost hidratata in prealabil in putina apa pentru 10-15 minute. Luati cratita de pe foc si amestecati pana gelatina se topeste. Puneti apoi acest amestec peste restul piureului de caise si incorporati bine.



Peste piureul de caise puneti smantana si mascarpone si incorporati totul bine.



Turnati apoi crema astfel obtinuta in forma peste blatul de biscuiti.

 

Dati la rece pentru 8-10 ore. Scoateti apoi prajitura din forma si ornati-o cu feliute de piersici din compot si frunze de menta.
Sper sa va placa prajitura cu crema mascarpone si caise uscate si sa o faceti si voi.
 
Enjoy!


Un comentariu: