Web Toolbar by Wibiya

duminică, 4 august 2013

Umm Ali (Budinca de paine)

Asa cum v-am promis, pentru iubitorii dulciurilor arabesti si nu numai, astazi am sa va dau reteta unui desert considerat "comoara Egiptului". Legenda spune ca Umm Ali sau Om Ali (mama lui Ali) a fost prima sotie a sultanului Ezz El Din Aybek. In Egipt femeile nu aveau voie sa conduca, dar li se permitea sa aiba grija de fiii lor, cei care vor deveni regi atunci cand vor implini varsta. Cand sultanul a fost ucis de cea de-a doua sotie intre cele doua s-a incat o disputa din cauza ca fiul lui Om Ali urma sa fie succesorul tronului. Ca sa se razbune Om Ali a pus la cale un complot impreuna cu servitoarele celei de-a doua sotii. Asa ca in timp ce aceasta facea baie a fost batuta pana la moarte de propriile ei roabe. Pentru a celebra moarte acesteia Om Ali a facut acest desert din paine egipteana(este diferita de lipia libaneza) amestecata cu lapte, zahar si fructe uscate pe care l-a oferit tuturor.
 
 
 
Asa cum v-am spus reteta originala este cu paine egipteana, dar mie imi place foarte mult cu foaie de cremsnit sau aluat foietaj. Il puteti face si cu foi de placinta pe care le coaceti in prealabil, croissante vechi, sau cu fulgi de porumb. Il puteti face si cu paine normala dar sfatul meu este sa o dati la cuptor pana se usuca, este mai delicioasa asa.
Reteta este foarte simpla. Va trebuiesc, aluat foietaj sau ce vreti voi sa folositi dupa cum v-am mai spus, fructe uscate, nuci, alune, migdale, fistic orice aveti, nu conteaza, lapte, zahar, vanilie, scortisoara, cuisoare si smantana obtional. Iata reteta mea.

 
Ingrediente:
 
250g foi cremsnit (am cumparat foaie de cremsnit gata coapta)
1 l lapte
fructe uscate (stafide, caise, coacaze negre)- in cantitatea dorita
nuci si fulgi de migdale - in cantitatea dorita
1 lingura esenta de vanilie
un praf de sare
2/3 cana zahar
1/2 cana smantana
 
Preparare:
 
Puneti laptele pe foc si adaugati zaharul si praful de sare. Lasati-l sa dea in clocot. Intre timp rupeti foaia de cremsnit in bucatele si puneti-o in vasul in care veti face budinca. Cand amestecul de lapte si zahar clocoteste adaugati vanilia si turnati-l peste foaia de cremsnit. Puneti apoi fructele uscate si nucile, iar deasupra smantana.
 
 
 
 
 
 
 
 
Dati tava la cuptorul incins in prealabil la 180C pentru 20-25 minute sau pana capata o culoare aurie. Se serveste la temperatura camerei.
 
Pofta buna!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu